BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, March 11, 2012

Bilakah Cinta Menjadi Milikku Part III

sudah hampir 6 bulan sesi persekolahan bermula..ini bermakna aku sudah 6bulan berada di sekolah kebangsaan sultan abu bakar. mungkin bagi pelajar lain yang hadir ke sekolah ini mempunyai satu matlamat, iaitu untuk menambah ilmu pengetahuan bagi mencapai impian untuk ke menara gading..begitu juga bagi aku..tetapi..dengan tambahan untuk mencapai impian kedua ku..pada awalnya ia bersifat balas dendam,namun lama kelamaan aku semakin addicted dengan permainan yang diciptan sendiri sehinggakan butang pause tidak dapat berfungsi lagi...wah..complicated sahaja bunyinya..semua yang tersirat akan terurai...


di seluruh pelusuk sekolah tahu akan keakraban aku dan abang fairus..ya, salah seorang fasi sewaktu minggu orientasi..fasi yang mempunyai kulit hitam manis dan berambut lurus dan berada di tingkatan enam. hubungan aku sebenarnya bagai adik dan abang..ia mana mungkin aku boleh jatuh cinta pada abang fairus..walaupun aku akui setiap wanita akan mudah jatuh cinta dengan sifat abang fairus yang gentlemen..caring..seperti sahabatku, ehah..yup..ehah berminat dengan abang fairus..jadi sebagai sahabat sejati, aku akan pastikan hubungan ehah dan abang fairus akan terjalin..baik bukan diriku?? =)

hari ini merupakan hari pertama selepas cuti pertengahan tahun..ini bermakna ini adalah perhimpunan pertama selepas cuti..seperti biasa sebelum perhimpunan ditamatkan dengan nyanyian lagu negaraku, negeri pahang dan lagu skeolah, pengawas yang bertugas membuat pengumuman.."nama yang bakal di sebut sebentar lagi di kehendaki menghadiri satu sesi temuduga pemilihan pengawas pada hari esok jam 10 pagi di bilik pengawas. pelajar yang terpilih untuk sesi temuduga adalah.....aku tidak ambil peduli sangat..yang aku tahu..aku mahu pulang..hehehe..tiba-tiba..

ehah : tahniah fina..ko dapat untuk ke temuduga..aku, awin dan weena juga dapat..esok kita jumpa di kantin ea..jam 930..jangan lambat...
aku: (terpinga-pinga sebentar)..eh..pe betul nama aku naik..buta ke hape pilih aku..(kataku dengan nada bengang)..cukup la wei dh jadi pengawas sekolah rendah dulu...aku malas betul la...
weena: betul tu..ehah..ko layak la..aku ngan fina nie..mana ada ciri pengawas berdedikasi..ko tengok fina ni..gaya cam gengster je..camni nak jadi pengawas.
aku:wei..ko agak-agak la weena kutuk aku..ko pun sama je..aku nk berubah la nie..eh..aku kena berubah..tetibe je aku rasa nak jadi sangat prefect nie..macam abang fairus..
ehah: ko nak jadi sangat prefect nie sebab apa ea??eh..yer la..abang fairus prefect..ko fina jangan nak macam-macam taw..jangan potong line aku..ingat janji kau nk "kenenkan: aku ngan abg cinta hatiku si hitam manis tu..lalala..sweetnye die...
weena: dah la ko berjiwang ehah..geli aku..btul tu fina..ko tetibe nk jadi prefect nie nape???mana si awin nie..bus dah sampai nie..aku blik dlu la..kau bagi tahu awin..aku dh chop tempat dalam bus dh taw..dadada~da..

owh..lupa nak di khabarkan..mungkin agak jarang cerita amy dan awin di kewar-warkan..ini adalah kerana mereka berlainan kelas dengan kami bertiga..dan mungkin mereka tidak terlibat dengan agenda aku..agenda??yup..tungguuu....


0 Ayat-ayat CintA: