BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, March 11, 2012

Bilakah Cinta Menjadi Milikku Part II

wah..bersemangat habis aku hari ini.. seawal tujuh pagi sudah terlihat kelibat fina di depan dewan sekolah..mahunya tak bersemangat..di dalam hati sudah terniat untuk memulakan operasi serang hendap terhadap abang afham..


loceng sekolah berbunyi dengan girangnya seorang membawa petanda kemenangan kepada fina untuk hari ini..orientasi bermula buat fina bagi hari keduanya di sekolah baru..tetapi yang keempat bagi pelajar lain..

ok..assalammualaikum dan morning u 0ls..kata naufal dengan girangnya tanpa menyedari sesuatu akan berlaku kepadanya..eh, mana student baru yang tak pakai tudung tu ea..tanya naufal kepada yang lain..takkan dah serik kot..atau bertukar sekolah..lancang aje mulut naufal bertutur tanpa menyedari kelibat fina dalam kalangan anak buahnya itu..urm..yang kamu si cantik manis..pelajar baru kew??

saya la adlina hadfina aka bakal gurlfrend abang naufal..kata fina dengan liuk lentik badannya menggoda naufal..masa kan abg naufal sudah lupa..atau..abang naufal mula rindukan saya~~aish...gatal je mulut aku nie..detik fina di dalam hati..

naufal " tau pulak awak bertudung ye"
fina " demi mu abg naufal..sanggup ku lakukan apa sahaja.."kata-kata lina di sambut dengan hiruk piruk rakan yang lain...
naufal "sudah.kita mulakan aktiviti kita pada hari ini..fina, saya nak awal lebih serius..jangan cuba menggoda saya..saya bukan mudah tergoda pun"
fina "siapa yang menggoda kau..atau kau yang mudah tergoda..kan semalam aku dh kata..kau akan terpikat dengan aku kalau aku pakai tudung" bentak fina keras..

aish..dah suh aku pakai tudung..sekarang cakap aku nak goda dia pula..takpe naufal..aku akan pastikan ko tergoda dan kau jadi milikku..

ria disebelah..sudah menunjukkan aksi kurang senang dengan fina..fina sudah la..kalau kau nak taw..di sekolah nie..ada ramai perempuan yang menyukai naufal..almaklumlah..pengawas, penolong ketua asrama, atlet sekolah dalam permainan bola tampar..

kau jangan risau ria..aku taw la apa yang akan aku lakukan..tugas kau cuma satu sahaja..siasat latar belakang naufal..dia berkawan baik dengan siapa.apa aktiviti dia selapas waktu sekolah..supaya senang kerja aku nanti..

fokus fina mula terganggu pada hari itu..kepalanya ligat memikirkan strategi gerak gempurnya..wah..ingat projek gerak gempurnya berhenti setakat sewaktu mengambil UPSR dulu..rupanya tidak..gerak gempur kali ini adalah lebih hebat dari UPSR..fina nekad di dalam hati..rancangannya perlu berjaya..

di sepanjang minggu orientasi, fina mula membentuk kumpulannya sendiri..tidak susah bagi fina untuk bersahabat..ini kerana fina memang di lahirkan dengan sifat ramah tamahnya..sampaikan makcik menjual keropok pun boleh di buat sahabat..bukan itu sahaja..fina juga tidak memilih orang untuk bersahabat..kini fina bersama geng barunya..ria, weena, ehah, awin, wani, amy, ikeen dan sue..namun yang mengetahui projeknya hanyalah weena, ria dan ehah..kemana sahaja pasti mencuri tumpuan dengan masing-masing mempunyai daya tarikan tersendiri dan berbeza..di samping sikap slumber mereka..ria dengan aksi ganasnya..pasti semua lelaki akan takutkan..ria bertindak seakan body guard kepada ahli kumpulan ini..weena juga sebegitu dengan sifat slumber tong teng je mulut die nk sound orang..lain pulak dengan ehah dan awin kerana mereka lebih ayu seperti perempuan melayu terakhir.kontra sekali apabila mereka berkumpul..amy pula lebih bersikap cool dan memerhati..

malang buat fina..ria terpaksa bertukar sekolah akibat mengikut keluarnya berpindah..maka, terpaksa lah weena dan ehah mengambil alih tugas ria dan bekerja keras bagi memastikan apa yang di inginkan fina tercapai...mereka seperti penyiasat misteri sahaja lagaknya..sebenarnya di dalam hati ehah dan weena ada niat tersembunyi..nak taw niat apa..nantikan~~~


0 Ayat-ayat CintA: