BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, February 20, 2011

Bilakah CInta Jadi Milikku

alamak...1st day dtg skolah nie..lambt plak...terkocoh-kocoh tubuh genit itu meloloskan diri dalam puluhan manusia yang berlumba-lumba mahu pulang ke rumah maisng-masing...Fina plak??sebagai pelajar tingkatan1 yang baru je bertukar sekolah dari skolah sains ke sekolah harian biasa terpaksalah merajinkan diri utk berskolah di sesi ptg..

kalau di skolah sains yang baru shj 3ari dimsukinye..tentu shj sekarang ini adalah waktu fina bergelak tawa bersama rakan-rakan di dewan makan..tentu sahaja mulut kecik yang comei itu tak berhenti bercerita itu dan ini..ah...rindunya sahabat di sana...

"ha..awal datang cik adik" fina ditegur..abis ilang begitu sahaja lamunannya sebentar tadi..aish..sapa la plak nk jd perosak mood aku hari ini..fina mengangkat muka dan trus ingin berlalu pergi...namun ditahan olah empunya suara td.."dh la dtg lambat..terus nak blah camtu je..mesti student baru" rakan-rakan kepada empunya suara saling berpandangan sambil tersenyum simpul..

saya dh lambat..nak buat sesi perkenalan len kali je la ea..fina berkata dgn slumbernye kepada segerombolan pelajar yang memakai baju serba putih..prefect barangkali..bisik fina dalam hati..sempat juga fina menjeling nama lelaki yang mula-mula menegurnya sewaktu melintasi kumpulan lelaki tersebut..Afham..erm..nice name...

sebaik memasuki dewan, suara bergema..sesiapa yang tiada kumpulan sila hadir ke hadapan...fina berjalan dengan malasnya..baru selesai orientasi di skolah lama..tepaksa di smabung pulak orientasi di sekolah baru..

"ok..awak yang pakai beg pink 2..masuk kumpulan yang berada ditengah-tengah tu..fasi awak Naufal.."

Fina pn berjalan-jalan mencari kumpulan yang dimaksudkan..tanpa sedar..fina yang sememangnya bermulut ringan menegur seorang pengawas..bley saya taw,kumpulan yang fasi nama Naufal mana satu erk??.."nie la kumpulan yang di handle oleh Naufal ayng ensem 2.."..fina seperti mengenali suara itu...ish..mamat nie lagi...

"okies adik-adik..kali nie..games kite nama die kenali diri ini yang ensem..eh.clap plak..kenali diri ini"..poyos je mamat nie..igt die ensem sgt kew??..game nie mcm nie yerk..saya akan sebut nama saya..dan org second akan kenalkan diri die..pastu,sebut nama saya..bende nie akan berterusan..kirenye..org terakhir..terpaksa igt semua nama dalam group nie..faham??"

"faham.."jawab ahli group itu serenak..
skemanye budak2 nie..kata fina dlm hati..
"ha..awak..faham ke tak??org lain faham..awak xmenyahut pun.."kata encik afham..eh..naufal..ntah la..aku pun confius mana satu nama die...
"saya faham la..kalau xfaham..saya tak masuk sekolah nie"jawab fina..alamk..baru ak sedar..ak adalah org terakhir..bermakna ak terpaksa menghafal ssemua nama...mamat nie mmg nak cari gad0 la~~die bl0m knal lg siapa aku~~

okies..nama saya Naufal Afham..boley panggil saya abang naufal yang ensem..owh..2-2 nama tu milik mamat yang bermata sepet nie..bla...bla..bla..semua org perkenalkan diri ng gaya skemanye..sambil tergedik-gedik nk igt nama org lain..dan..sampailah giliran aku..nama saya Adlina Hadfina..org seme pgl saya Fina..okies..2 abang Naufal Afhan yang ENSEM..saja aku tekankan suara tang "ENSEM" tu..perasan bt0l mamat nie..yang sebelah tue..ak wat-wat berpk..saja nk lengahkan masa..sebab xsampai 1minit lg..loceng akan berbunyi untuk tuka games..ha..yang sebelah tue..Nur ALiyah..

~ting*ting*ting~..games tamat..aku ketawa dengan senang hatinye..xpayah aku sebut semua nama dlm group nie..hahaha..tawa aku disambut sahabat yang baru dikenali..Ria Izzati..yang nampaknya..satu kepala ngan aku..abg NAufal..menjeling tajam ke arah aku...tu la..nk kenakan aku lagi..die xtaw nie Fina la..pangtang kalah taw..

masa berlalu..sekarang semua pelajar tingkatan satu berpusu-pusu nak ke kantin menjamu selera..

"awak yang tak pakai tudung tu,benti jap"
"ish..pe lg la mamat nie nak dari aku..nk ngorat cakap..."perasan je ko fina kn~~
"even sekolh nie majority cina..awak tue darah melayu..xreti-reti nak pakai tudung kew??"
mamat nie bt0l dh lebey la.."oh ye ke??skolah nie jaib pakai tudung yerk??okies..sok saya pkai tudung..abang naufal jangan tergoda plak dengan saya nanti.."fina meliuk lent0kkan tubuhnya menggoda abg NAufal...
gaya Fina tadi..disambut engan tepukan dari fasi yang lain termasuk Ria..

will be cont...


0 Ayat-ayat CintA: