BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, February 23, 2012

semoga rohnya aman disana

entry sedih je lately..


mmg sedih pn..kisah ini di conteng bg meluahkan rase hati..dan utk tatapan si dia..aku xpunya kekuatan utk bercerita bersemuka bertentang mata atau sekadar melalui suara..maaf dipinta di tinta ini..

mgu lepas aku dan dia dikejutkan dengen pemergian sahabat kami arwah hafizul muhammad aka egoy..yup..sahabat kami..sahabat dia..juga sahabat ak..dulunya ak dan arwah pernah menyulam cinta..namun jodoh itu tiada..mungkin silap ku..mungkin silap arwah...tp..terlerainya kasih itu tdk sepnuhnya..kerana kasih antara sahabat masih terjalin..

yup..jujurnya..aku terasa dgn pemergian arwah..mungkin hikmah disebalik ketidakpanjangan jodoh ak dan arwah..adlh Allah mungkin taw..ak tdk cukup kuat utk menerima ketentuannya..ak hamba yg lemah..jika sebgai kawan begini jadinya...sebaliknya..lagi la...

arwah ada menelefon ak dlm sebulan yg lalu..ya..ak terkejut..iye la..selepas menjadi sahabat kami hanya berhubung melalui sms,fb shj..berbual kosong..bertukar cerita..kami xmenyesal pernah ditakdirkan berkasih..ya..kerana sejak itu kami semakin matang..die mula mengenali wanita..dan ak mula menjadi lebih menerima org..

sewaktu dlm perbualan..arwah ada memohon maaf andai sepanjg kasih dicipta antara kami..ada yg terluka..aku katakan ak bukan la jenis yg mendendami org..mungkin nampak aku agak kasar..tp..bila ak marah..ia akan ilang begitu shj...bila ku tegur arwah spt tdk sihat..arwah katakan..biasa la..sakit2 biasa..Allah mahu menguji..melalui kesakitan dosa terhapus..

sebelum talian di matikan..arwah sempat berpesan..agar ak menjadi isteri yg solehah..menjadi ibu yg mampu mendidik insan..pendidik yg berjaya..arwah juga mendoakan kebahagian ak dan si dia serta agar aku mencapai segala impian...arwah juga berpesan..agar menerima pandangan org len..jgn terlampau mengejar impian..smpai stress..yup..tu la aku..arwah pernah menggelarkan aku robot..kerana mampu bekerja 24hour..

arwah juga berpesan kepada si dia..untuk menjaga aku sebaik2nya andai dia jodohku..menjadi pembimbing ak..

aku xsangka itu adalah petanda arwah akan pergi...

aku redha dan pasrah...Allah lebih menyayanginya..even ak tiada ape2 dgn arwah..tp..kenangan kami masih ada..semoga roh arwah ditempatkan dalam kalangan org2 beriman...AMIN....AL-FATIHAH...


0 Ayat-ayat CintA: